کد خبر: 1224956
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
منچسترسیتی- چلسی، نیمه‌نهایی تکراری 
منچسترسیتی و چلسی فرداشب برای سومین بار در طول فصل جاری برابر یکدیگر به میدان می‌روند، اما این‌بار در نیمه‌نهایی جام‌حذفی انگلیس
دنیا حیدری

جوان آنلاین: منچسترسیتی و چلسی فرداشب برای سومین بار در طول فصل جاری برابر یکدیگر به میدان می‌روند، اما این‌بار در نیمه‌نهایی جام‌حذفی انگلیس. این دومین مصاف دو تیم در نیمه‌نهایی جام‌حذفی در سه سال اخیر است. سه سال قبل، ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ بود که سیتی و چلسی در نیمه‌نهایی جام‌حذفی این کشور به مصاف هم رفتند. دیداری که با تک‌گل حکیم زیاش به سود چلسی خاتمه یافت تا پای منچسترسیتی به فینال نرسید. هرچند که فینالیست شدن چلسی هم جام قهرمانی را برای این تیم به دنبال نداشت و این لستر بود که جام را به خانه برد، اما حالا بعد از سه سال، بار دیگر دو تیم در نیمه‌نهایی به هم خورده‌اند، آن‌هم در شرایطی که هیچ یک از مصاف‌های دو تیم در این فصل برنده نداشت. 
دیدار رفت منچسترسیتی- چلسی با نتیجه پرگل ۴-۴ به پایان رسید که بی‌تردید یکی از دیدنی‌ترین بازی‌های چند سال اخیر لیگ برتر بود. دیدار برگشت هم با تساوی یک- یک خاتمه یافت، اما شرایط در نیمه‌نهایی جام‌حذفی تفاوت دارد و یکی از دو تیم باید برنده میدان باشد، حتی اگر کار به ضربات پنالتی بکشد. 
چلسی، پیش از این نیز لیدز و استون‌ویلا را از سد راه برداشته بود و با توجه به برتری پرگل (۶ بر صفر) مقابل اورتون در جریان رقابت‌های لیگ برتر از انگیزه و روحیه خوبی برای مصاف با سیتیزن‌ها برخوردار است. البته به شرط آنکه بازیکنان چلسی در مصاف با منچسترسیتی آبروریزی که در بازی با اورتون ترتیب دادند را تکرار نکنند (دعوا بر سر زدن پنالتی). اما بدون تردید برتری پرگل مقابل اورتون هشداری جدی به گواردیولا و شاگردانش در منچسترسیتی بود، خصوصاً که صدرنشین ۷۳ امتیازی لیگ برتر انگلیس به جام قهرمانی رقابت‌های حذفی انگلیس هم چشم دارد و رقابتش تنها با آرسنال و لیورپول برای قهرمانی در لیگ نیست. سیتیزن‌ها که با عبور از سد تیم‌های اورتون، لوتون و نیوکاسل به نیمه‌نهایی راه یافته‌اند، بی‌شک در اندیشه کنار زدن چلسی برای رسیدن به فینال و نزدیک‌شدن به جام قهرمانی هستند. انگیزه‌ای که می‌تواند نوید مصافی دیدنی از دو تیم را بدهد. 
در پنج مصاف آخر دو تیم، کفته ترازو به سمت یاران پپ سنگینی می‌کند، چراکه منچسترسیتی سه برد دارد و دو بازی نیز به تساوی کشیده شده و چلسی طی این پنج بازی بردی مقابل سیتیزن‌ها تجربه نکرده است، اما بدون شک نتیجه این دیدار را آمار و ارقام و عملکرد دو تیم در دیدار‌های قبلی نیست که تعیین می‌کند، بلکه نتیجه تفکرات پپ و پوچیتینو و البته حرف‌شنوی بازیکنان دو تیم از سرمربیان است. اما در این بین نمی‌توان نگرانی‌های پوچیتینو بابت وضعیت شاگردانش را نادیده گرفت. او انتظار دارد که در بازی نیمه‌نهایی جام حذفی مقابل منچسترسیتی، اکسل دیساسی و رحیم استرلینگ را در اختیار داشته باشد. لوی کولویل نیز امروز و پیش از بازی در ورزشگاه ومبلی، تحت معاینات پزشکی قرار می‌گیرد. با وجود این او هنوز مطمئن نیست که بتواند همه شاگردانش را برابر یاران پپ در اختیار داشته باشد، به همین دلیل هم بود که طی چند روز گذشته بار‌ها و بار‌ها تأکید کرد فکر کنید با این وضعیت به مصاف بازی‌های اروپایی برویم. هرچند که پوچیتینو برای حفظ روحیه شاگردانش اشاره‌ای به بازی با منچسترسیتی نکرد، اما آنچه مسلم است عدم رسیدن مصدومان چلسی به بازی با سیتی می‌تواند کار را برای آبی‌پوشان سخت کند. انتظار می‌رود دیساسی در بازی مقابل سیتی از ابتدا به میدان برود، خصوصاً که او در تساوی یک – یک این دو تیم در ماه فوریه در ورزشگاه اتحاد، عنوان بهترین بازیکن زمین را به خود اختصاص داد و بی‌تردید چلسی و هوادارانش حساب ویژه‌ای روی او باز کرده‌اند، اما بدون شک پپ هم بیکار نمی‌نشیند و روز سختی را برای چلسی رقم خواهد زد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار